Monday, April 26, 2010

Hukum Kita Atau Dia??

Aku sebenarnaya kecewa kadang-kadang bila ada yang mempersoalkan hukum islam (hukum ALLAH).. Fuhhh nak katakan aku ni baik sangat dalam soal agama, masih banyak yang kurang dari soal ibadat dan itu hanya Allah sahaja yang mengetahui..
Aku yakin yang baik akan dibalas baik dan begitu juga disebaliknya dan aku amat pasti ramai yang berfikir begitu.. Tetapi apabila kita bicara pasal hukum islam, mengapa kita masih ragu-ragu akan perjalanan hukum itu.. Apakah kita yakin??

Firman Allah s.w.t : Dalam surah Al-Maidah ayat 50.
"Hukum siapakah yang lebih baik daripada hukum Allah bagi orang yang yakin"

Kita sebagai muslim sepatutnya menegakkan hukum-hukum Allah dan bukannya mempersendakannya atau mempersoalkannya.. Aku yakin setiap apa yang Allah buat itu pasti ada kebaikan untuk kita, umat manusia..
Apa yang aku fikir "berani buat, berani la tanggung."

2 ulasan:

rabiatuladawiyah on April 26, 2010 at 6:55 AM said...

wa~ 1st entry yg mnarik ar.. tabek ar kat kau.. ape2 pon aku org first yg follow blog nie.. bangge plak..

zikrie on April 26, 2010 at 8:47 AM said...

Thanx sis..
ak pn br start n byk bnda lg kene bljar pasal ni..hahaha..

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers