Wednesday, July 14, 2010

Kapal Harapan Misi Bantuan Mengalami Kesulitan Dan Terpaksa Membuat Keputusan.

Pasukan ketenteraan laut Israel terus menghalang harapan kapal Libya ke Jaluran Gaza dan memaksa untuk menukar haluan ke port El Arish di Mesir.

Keputusan menunda perjalanan buat seketika terpaksa dilakukan akibat gangguan oleh Tentera Laut Israel yang menentang laluan perjalanan dan beberapa masalah yang timbul berikutan gangguan dengan peranti navigation dimana kegagalan satu enjin selama beberapa jam.

Pengarah Eksekutif Gaddafi Yayasan Pembangunan "Youssef Sawan" mengumumkan bahawa dasar komitmen terhadap keselamatan semua orang di kapal, Foundation memutuskan kapal untuk ke pelabuhan El Arish (Mesir) untuk menghantar muatan di sana, menekankan bahawa kapal Perkhidmatan untuk Palestin terkepung di perairan.

Dia (Gaddafi Foundation) menjelaskan dalam sebuah kenyataan, manfaat keputusan untuk menukar haluan kapal perlu dalam situasi ini dan kita perlu berfikir dan membuat perbandingan antara altenatif yang sedia ada buat masa kini.

Dia menjelaskan bahawa pendaratan di (port) Asdod selalunya merupakan pilihan dari meja bulat israel dan sekutunya dan ini tidak boleh diterima kerana tidak ada persoalan yang kita harus terlibat dalam konfrontasi (dengan pendudukan kuasa) dan penumpahan darah yang tidak bersalah.

Dia menambah bahawa satu-satunya alternatif yang kita fikirkan akan mencapai matlamat kemanusiaan, moral dan politik adalah dengan belayar untuk mencapainya dan meringankan penderitaan orang terkepung Palestin. menunjukkan bahawa untuk alasan ini, memutuskan untuk menukar haluan kapal ke pelabuhan Al-Arish.

Sementara itu, Menteri Luar Negeri Mesir Ahmed Aboul Gheit mengatakan bahawa Mesir telah menerima permintaan untuk membenarkan kapal untuk pergi ke pelabuhan El Arish, menunjukkan bahawa Kaherah telah bersetuju dengan permintaan ini.Dia menambah bahawa selepas kapal itu memasuki pelabuhan El Arish, kerajaan Mesir akan kompeten dalam menerima dan bongkar muatan kargo dan penghantaran bantuan kepada Bulan Sabit Merah Mesir untuk diserahkan kepada Palestin.

The Gaddafi mengeluarkan kenyataan terakhirnya bahawa kapal harapan menghadapi ancaman Tentera Laut Israel, di mana, dikelilingi oleh empat kapal perang. Menambah bahawa kapal itu terpaksa berhenti di laut selama berjam-jam sebagai akibat dari kegagalan misteri pada salah satu mesin sebelum meneruskan perjalanannya.

Flint mengatakan bahawa kapal itu telah mengalami gangguan oleh pasukan Israel, yang menyebabkan gangguan semua komunikasi dan ini menunjukkan bahawa kapal angkatan laut Israel mengancam akan menggunakan kekerasan dalam kes menyelesaikan perjalanan ke pelabuhan Gaza.

3 ulasan:

Mellyana Sara on July 14, 2010 at 10:02 PM said...

awat la israel nie...x cukup darat,udara..nie laut pun die nak kacau....hope dorang dapat sampai dengan selamat...

Ann on July 15, 2010 at 2:18 AM said...

memang kejam israel ni...xcukup2 lg ngn kekejaman ngn diorng dh wat..

Unknown on July 15, 2010 at 3:31 AM said...

laknat israel!!!

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers