Sunday, August 8, 2010

Ahmadinejad: Hukuman akan menamatkan dominasi dolar


Gambar yang diedarkan oleh Jabatan Pertahanan Iran pada hari kemarin. kapal-kapal selam baru di pelabuhan Bandar Abbas.

Presiden Iran Mahmoud Ahmadinejad pada hari kelmarin menyatakan bahawa "hukuman terhadap negaranya akan menghilangkan dominasi dolar AS di dunia" menunjukkan bahawa satu taruhan melalui hukuman negara barat untuk menekan rakyat Iran dan kerajaan Iran.
Mengutip berita rasmi daripada Iran , Ahmadinejad berkata dalam perbahasannya  "Mereka menghilangkan diri dari ekonomi Iran, mengingatkan bahawa hukuman akan menyebabkan penghapusan dominasi dolar.

Dia menjelaskan bahawa negaranya telah mengambil tindakan terhadap hukuman Barat untuk mengembangkan pengeluaran dan pemasaran barang mereka secara global, dan pembentukan sistem ekonomi baru di dunia.

Amerika Syarikat melancarkan perang psikologi untuk memaksa rakyat Iran untuk mengkompromikan dengan prinsip-prinsip AS, dan Mahmoud Ahmadinejad mengatakan bahawa Iran tidak akan tawar-menawar untuk kebebasan dan prinsip-prinsip mereka yang kononnya "martabatkan keadilan sungguhpun jelas dengan wajah ketidakadilan." 

Mereka yang memaksakan hukuman terhadap Teheran dengan harapan untuk menaruh pada rakyat Iran supaya menekan pada kerajaan, tetapi mereka akan gagal.

Presiden Iran mengatakan bahawa gambar yang ditunjukkan kepada serangan September di Amerika Syarikat telah dilebih-lebihkan dan tidak ada bukti bahawa jumlah korban tewas dalam penghancuran menara kembar World Trade Center di New York.


Dia menambah bahawa "serangan di World Trade Center tidak menyebabkan kematian." sehari sebelum kejadian itu Zionis telah mengatakan kepada mereka untuk tidak pergi bekerja. Mereka mengumumkan bahawa tiga ribu orang tewas dalam insiden itu tetapi tidak ada laporan mendedahkan nama mereka.

Dia memberi amaran bahawa Barat berusaha "menghidupkan penghasutan dan kemusnahan" ini menunjukkan bahawa, musuh berusaha membuat perpecahan di antara pelbagai kumpulan etnik Iran untuk tujuan mereka yang menjijikkan.

Sementara itu, Menteri Pertahanan Iran Ahmad Vahidi mengatakan bahawa negaranya sedia menghadapi penerbangan haram di wilayahnya. Amerika berusaha mencari maklumat tentang wilayah ini, khususnya dari Iran, tetapi mereka harus menyedari bahawa pasukan pertahanan udara di Republik Islam mempunyai kemampuan dan kemahuan untuk berdiri dalam menghadapi serangan apapun, untuk mengelakkan penerbangan pesawat di wilayah Iran secara haram.

Pada masa yang, menurut agensi berita "Knight" bahawa Iran telah melancarkan empat kapal selam model barunya, menunjukkan bahawa kapal selam ini adalah industri tempatan sepenuhnya. Iran bermula pada tahun 2008 dengan pengeluaran kapal selam baru seharusnya mampu melancarkan peluru berpandu torpedo.

5 ulasan:

nosembilanbelas on August 9, 2010 at 12:22 AM said...

akak pening dengan politik antarabangsa..kita dah melepasi garisan akhir zaman?

zikrie on August 9, 2010 at 12:30 AM said...
This comment has been removed by the author.
zikrie on August 9, 2010 at 12:32 AM said...

itu hanya Allah shj yg mengetahui..
sy pun xpasti sama ada melepasi atau masih merentasi..
yang pasti negara islam xblh ikut landasan lama.. Islam kini dikecam, masihkah kita berdiam diri??
walaupun pada zahirnya kita xdapat melakukan apa2, tapi cukuplah sekadar pegangan yang kuat pada agama.. InshaAllah, Allah akan memberikan kemenangan jika kita memartabatkan agama Islam..x)

Zikri Husaini on August 9, 2010 at 3:45 AM said...

perang psikologi..... hancurkan ekonomi kapitalis....

HaDi on August 9, 2010 at 8:39 AM said...

good exposure...=)

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers