Saturday, August 4, 2012

Bukan kiasan ini untuk kamu..

Assalamualaikum w..b.t..

Wahai teman yang mulia,
Dalamilah sebuah hakikat dakwah kerna ia merupakan tarbiah.
Percakapan walau sekadar sepatah tapi perhitungannya murni.
Aku selami diriku dan aku perkatakannya untuk diriku kerna ia adalah tarbiah.
Bukan lontaran ini untuk kamu..
Bukan kiasan ini untuk kamu..
Memadailah dakwah ini untuk aku kerna aku ingin ditarbiah.
Mulianya kamu di sisi Ilahi,
Aku rebah berhujankan suasana..
Hakikatnya tinggi hanya pilihan Ilahi.

la ilaha illallah.
Satu kalimah yang tinggi dan membentuk nilai diri,
Bersyukurlah dan gengamlah ikatan ini.
Aku membayangkan detik nyata di alam sana.
Bukanlah sudah berjanji setia?
Dalam masa yang singkat, tiada pernah di berikan pilihan,
Namun kasih sayang-Nya terlalu Suci.
Dialah Yang Maha Suci..


"Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). "
( 3:110 )




Kerna dunia ini adalah tempat mengotakan janji kepada Ilahi.

Wasalam.


2 ulasan:

hawiz on August 4, 2012 at 5:42 PM said...

assalamualaikum...salam kenal

mbogo.net on August 5, 2012 at 8:40 AM said...

assalamu'alaikum kawan salam kenal dari saya..

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers