Monday, May 3, 2010

Lalang


Hari ini aku masih menjalani kehidupan aku seperti biasa sebagai seorang pengangur..haahaha.. bosan?? memang bosan tapi nak wat mcm mn kn, dah nak masuk 2 bulan, sabar je laa.. InsyaAllah ada la nanti..

Ya Allah jauhkanlah aku dari perasaan yang ragu-ragu akan rezeki yang dikurniakan oleh-Mu, kerna Kaulah sebaik-baik pemberi rezeki
.. amin..

Aku pasti usaha aku masih tidak mengcukupi dengan apa yang Allah nak bagi, pasti ada yang terbaik untuk aku..emmm yeahh!! waaa semangat la pulak..adeii




Lepas tu aku lepak luar rumah jap, biasalah ambil angin luar sambil mengenangkan nasib diriku ini..hahaha..adeii ape la nak jadi dengan aku ni sambil aku perhatikan lalang kat rumah jiran aku..Ehh takan la aku nak jadi lalang kot?? Lama la jugak aku memerhatikan lalang tu,
angin tiup ke kiri, ia ke kiri, angin tiup kekanan, ia ke kanan.. Dah tentu tak de makna apa-apa...fuhh jangan-jangan, aku dah jadi manusia cukup baik.

Aku mula muhasabah diri aku "aku ni mcm lalang ke?? Yelah hanya berdiam terkaku menantikan angin bertiup baru bergerak. Kalau aku manusia sekali pun takkan aku nak berdiam seperti lalang, kalau ada orang suruh baru aku nak buat??." Jauh aku termenung memikirkan masa hadapan..

Nak tak nak, aku kena bergerak sendirian mengharungi hidup yang aku sendiri tidak mengetahui dimana noktahnya, sehinggalah ajal menemui aku.. Semoga aku selamat mengharunginya.. amin..


3 ulasan:

OnE HeArT..OnE LoVE.. on May 3, 2010 at 3:20 PM said...

rezeki Tuhan kat mana2..banyakkan doa dan tawakkal.yg ptg usaha anda..all the best in life.=)

RabiaTuL on May 4, 2010 at 1:42 AM said...

wa~ hmm... insyaAllah ade la kat mane2 nanti ye.. kau baru 2 bulan aku dh 5 bulan lebih.. kau bukan lalang.. kau dh berusaha tau..

zikrie on May 4, 2010 at 8:51 AM said...

emmmm..x)
mekasih..
luv u all..

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers