Tuesday, May 4, 2010

Hidayah.


Assalamualaikum..

Hari ini aku mahu bicara mengenai HIDAYAH..

"Maka siapa yang dikehendaki Allah untuk Dia menunjukinya Dia akan melapangkan dadanya (hatinya) untuk (menerima) islam dan siapa yang dikehendaki (Allah) untuk Dia menyesatkannya,
Dia akan menjadikan dadanya (hatinya) sempit (sangat berat menerima islam), seakan-akan dia mendaki naik ke langit (dengan usaha payahnya). Demikianlah Allah menimpakan siksaan kepada orang-orang yang tidak beriman."
(surah Al-An'am : ayat 125)


Hari ini ada member facebook aku chat dengan aku, dia cakap" aku nak berubah la tapi HIDAYAH tak sampai lagi."

Ya memang HIDAYAH itu milik ALLAH, tapi bagi kita yang nak kan HIDAYAH ni, kita kena cari la sendiri, takkan la kita nak kan sesuatu dapat macam tu jek..
Sebagai contohnya kita nak kan nasi lemak, haa ape lagi, g la cari kedai yang jual nasi lemak, takkan la nak kan sesuatu tapi xmau cari..hmmm..

Berusahalah mencari HIDAYAH ALLAH, jangan kita hanya gunakan bermacam-macam alasan kerna sesungguhnya, kalau kita mencari keredhoan ALLAH dengan hati yang ikhlas, insyaAllah, ALLAH akan tunjukan jalan kepada kita..

SAMA-SAMALAH KITA MENCARINYA..


2 ulasan:

RabiaTuL on May 4, 2010 at 7:25 PM said...

hmm.. aku pon x suke alasan tu ''hidayah x sampai lagi''.. lagi 1 alasn yg biase kite dgar, ''seru x sampai lg''.. bkn ke dh ade dlm al-quran.. nk tunggu seru ape lg.. x kn nk tunggu mati..

**sorry**

NICK IRFAN on May 5, 2010 at 1:00 AM said...

ape2pun aku pun hrp aku dpt hidayah jgk... amin...

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers