Saturday, July 31, 2010

Israeli declares Palestinian village closed to foreigners, Palestinian/international medical team to offer free clinic for a day turned away


Ketua Pertolongan Perubatan Masyarakat Palestin di Nablus Ghassan Hamdan berkata para relawan cuba memasuki desa "Nablus" wilayah di mana masyarakat telah siap untuk menawarkan hari rawatan percuma di sebuah klinik tempatan.

Hamdan berkata, pasukan tentera Israel yang berada di pintu masuk kampung berkenaan menyatakan bahawa kampung tersebut merupakan zon tertutup. Dia (Hamdan) mengatakan bahawa pegawai perubatan dan pegawai masyarakat telah melakukan beberapa usaha untuk menerangkan sifat misi kemanusiaan kepada tentera Israel tapi tentera Israel menjawab bahawa mereka akan menyekat semua yang ingin masuk ke daerah itu.

Juru bicara tentera Israel mengesahkan bahawa daerah itu dinyatakan sebagai "zon ketenteraan tertutup untuk semua non-Palestin," dan terpaksa membuat penangguhan bagi kumpulan rawatan apabila kumpulan itu tiba di pos pemeriksaan.

"Officials from the society" sebelum ini telah menggesahkan untuk pekerja pasukan perubatan Palestin dan antarabangsa dibenarkan masuk ke wilayah itu dan ini membuat mereka mengutuk penangguhan itu dan mengatakan bahawa perhidmatan perubatan amat diperlukan bagi penduduk palestin.

0 ulasan:

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers