Sunday, August 1, 2010

Inilah Sisa Yang Tinggal Di bumi Gaza..


Yang hanya tinggal hanyalah sisa-sisa dari serangan Israel di Gaza City.

Setelah ancaman langsung ke atas pihak palestin dari Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu serta sekutu kuatnya Presiden Barack Obama, terakhir pihak antarabangsa masih selesa untuk membuat perundingan langsung antara Israel dan Palestin yang diharapkan untuk memulakan perundingan ini di tengah bulan yang masih tidak disahkan oleh para pegawai Palestin.
Para pegawai Palestin berteriak mengatakan bahawa perundingan tidak langsung tidak mencapai kemajuan lalu membenarkan berpindahan ke perundingan langsung dan mereka berkeras pada penyelesaian perundingan tidak langsung sampai akhir September akan datang.


Pada saat ini Israel telah memulakan suasana perang baru di Jalur Gaza, setelah serangan yang dilancarkan pesawat dan mengakibatkan menyebabkan kematian seorang pegawai senior dalam gerakan Hamas serta 11 yang lain cedera. Israel juga mengancam untuk menembak roket ke jaluran Gaza sebagaimana yang telah ditetapkan oleh tentera Israel dengan keputusan merebut tanah berhampiran desa Katana untuk pembangunan tembok Apartheid di Tebing Barat.

1 ulasan:

adnan on August 2, 2010 at 2:54 AM said...

orang israel memang bukan manusia mereka buas bagai dracula penghisap darah rakyat palestin.

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers