Monday, August 2, 2010

Cerita Kita, Cerita Semua.

Islam Tidak Menolak Dunia TETAPI Jika Diberi Pilihan Samada Dunia Ataupun Akhirat Maka Pilihlah Akhirat Yang Sudah Pasti Itulah Yang Paling Terbaik.

Tiada Janji Yang Lebih Pasti Melainkan Janji Allah s.w.t.
"Sesungguhnya yang hak itu datang dari Allah dan janganlah kamu termasuk dalam orang yang ragu-ragu."

Ada 1 cerita yang aku nak kongsi dengan hampaq semua.

Dia ni merasakan hidup penuh dengan dosa.. Dia pun bila dah insaf, dia mula bertaubat pada Allah..
Selepas itu seperti biasa dia menjalani kehidupan seperti biasa dan dia merasakan "Kehidupan ini penuh dengan dosa."
Di dalam hatinya terdetik, "Ya Allah, aku xsanggup hidup lama2 sebab hidup ni penuh dengan dosa, biarlah aku mati cepat-cepat."

Sekadar perkongsian dari sy..
Tak baik mendoakan mati!!
awat?? hang ingat kalau hang mati, cukup ke amalan hang di hari hitungan nanti??
Allah bagi kita hidup sudah cukup baik dah..
Bila hidup ni la, Allah bagi kita peluang la nak beribadat dan bertaubat..
kalau hang dah mati, hang ley wat ibadat dan bertaubat ke??
No Way!!
Kalau time kita dah sampai, wat mcm mn pun tak jadi kerja.
"Tak usah la doakan kematian, lebih baik kita doakan keberkatan dalam kehidupan serta keampunan dari pelaku kehidupan. Bukankah itu lebih baik??"

InshaAllah, jika hidup kita ikhlas kerana Allah dan ikhlas beribadat kerana Allah, maka sudah tentu Allah menerima setiap ibadah dalam kehidupan  kita.

"IKHLAS JALAN MENUJU KE SYURGA."

3 ulasan:

adnan on August 2, 2010 at 6:11 PM said...

assalamu alaikum, sangat benar saudaraku, bagaimanapun kita ingin bertobat dan memperbaiki diri jikalau ajal sudah kian dekat itu sudah terlambat, olehnya itu jangan pernah menunda-nunda taubat lakukan saat ini juga dan terakhir selalu gembirakan semua saudara kita.

S..U..D..@..I..S on August 2, 2010 at 8:20 PM said...

salam
sentiasa ingat mengingati..itu lah yg terbaik..semuga kita sentiasa muhasabah diri..

Zikr the Jalanan Sepi Perantau on August 3, 2010 at 9:26 AM said...

hidup mati kerana Allah..

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers