Tuesday, November 2, 2010

seorang Pejuang Dunia!!

Assalamualaikum wbt.

Ramai Dikalangan Kita Adalah Pejuang Kehidupan..
Berjuang Untuk Terus Hidup Untuk Melengkapi KESEMPURNAAN Dalam Kehidupan Sedangkan Hakikatnya ianya sendiri Mengetahui Bahawa Perjuangannya Itu Adalah Sementara..Maka Apakah Erti Perjuangan Yang Sementara Ini?? Sudah Tentu Kau Akan Terkubur Sebelum Kau Sempat Mengecapi KESEMPURNAAN..
Hakikatnya Manusia Tidak pernah Cukup Dengan Apa Yang Telah Di Kurniakan Maka Manusia Tidak Akan Dapat Mengecapi Kesempurnaan Kerana Dasarnya Manusia Itu Tidak Pernah Cukup Kerana Cukup Itu Adalah Satu KESEMPURNAAN Bagi Manusia.




Dari Anas r.a., katanya Rasulullah saw. Bersabda : “Andai kata manusia itu telah mempunyai harta benda sebanyak dua lembah, mereka masih ingin untuk mendapatkan satu lembah lagi. Tidak ada yang dapat mengisi perutnya sampai penuh melainkan hanya tanah (maut). Dan Allah menerima taubat bagi orang yang bertaubat kepada-Nya.


Dari Anas bin Malik r.a., dari Rasulullah saw., sabdanya : “Andai kata anak adam itu memiliki emas satu lembah, nascaya dia ingin memiliki satu lembah lagi. Tidak ada yang dapat mengisi penuh mulut (hawa nafsu) nya melainkan tanah (Maut). Dan Allah menerima taubat bagi sesiapa yang bertaubat kepada-Nya.
Shahih Muslim.


"Barang siapa yang menghendaki kehidupan dunia dan keindahan hiasannya, nescaya akan Kami penuhi mereka dengan (balasan) amal perbuatan mereka di dunia. Dan di dunia itu mereka tidak direndahkan. Mereka itulah orang-orang yang diakhirat tidak akan mendapat apa-apa selain api neraka."
(Surah Hud : 15)

1 ulasan:

Zikri Husaini on November 2, 2010 at 9:20 PM said...

pejuang dunia..biasanya ingin mendapatkan nama... berbeza dengan pejuang yang betul2 ingin menyelamatkan islam... terima kasih terus ingat mengingati... :-)

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers