Wednesday, May 5, 2010

berita dari palestin.




Aku ada terbaca dalam satu petikan berita mengenai masjid di palestin "Liban Al-sharqia dibakar pada pukul tiga pagi oleh orang yg tak dikenali yang memusnahkan keseluruhan infrastruktur masjid tersebut.


Pegawai palestin menyalahkan penduduk israel dan sementara itu israel mengangap insiden itu hanyalah satu kebetulan.

Badan pihak berkuasa palestin yang menjalankan berita Wafa melaporkan bahawa persiden Mahmoud Abbas mengutuk kebakaran tersebut dan menyalahkan "penduduk ekstrimis." Abbas menyebutnya "tindakan jenayah ini adalah satu ancaman bagi menghidupkan kembali proses pendamaian."

Yang si israel cakap ianya berlaku disebabkan litar pintas dan si palestin cakap ianya bukanlah disebabkan api dari elektrik..

Aku baca pun pening, yang mane satu betul aku pun taktau..
Tapi bagi aku ini hanyalah satu permainan daripada proses rundingan damai..
Sejauh mana dan selama mana rundingan damai ni, aku pun taktau..

Berita penuh click disini.

0 ulasan:

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers