Thursday, May 6, 2010

buang bayi.

Assalamualaikum..

Hari ni dengar berita kes buang bayi, esok ade jgk, lusa, tulat haaa ape lagi ada..Bosan aku dengar..
Bila dengar cite pasal orang buang bayi, rase nak marah jek.. ape la bodoh sangat, tak de akal pnya orang..Bila dah jadi macam ni "yang lelaki lesap yang perempuan berasap??" apa kes??
"Dulu bercinta kau panggil aku abang sayang, sekarang bila kau ku dusta
kau panggil aku kejam" hahahahahahahahaha..
Aku yang dengar ini malu.. Malu sebab ape?? " sebab yang dengar melayu jek..
Melayu sekian hal, agama islam plak tu.. Yang kes baru ni kat terengganu dan sungai kelang kalau tak silap aku..kita melalukan agama kita sendiri dah macam mana nak martabatkan agama kita??


Tula kita, kalau agama pun dah tak jaga, semua tunggang langgang.. Kadang-kadang agama ada tapi tak beramal dengan ilmu yang ada.. Dulu mak oii!!, mengaji kalah aku, katam 30 juzuk siap mak ayah wat kenduri doa selamat.. Sekarang apa dah jadi.. Ramai dikalangan kita, bukan tak hebat dalam agama, hukum hakam semua tau tapi bila tak beramal dengan ilmu dah macam mane ilmu nak lekat..Belajar kadang-kadang tinggi mencecah langit, waa dgree, master, kalah aku..
Haaa aku dengar cite kempen jangan buang bayi dah jalan..fuuhh lega..
Aikk, ade lagi kes buang bayi.. waaaa.. gud solution erk..
Pada aku la, kalau bab-bab macam ini kita sendiri kena balik pada asal iaitu agama kita..
Bila balik pada agama, tentu la pada hukum Allah..
Dia yang cipta kita jadi Dia tau macam mana..
Tu bagi aku la, tak tau la korang macam mn..

"ingatlah bahawa Allah Maha pengampun, jika kita melakukan dosa di siang hari maka malamnya, Allah membuka pintu taubat untuk kita, jika kita melakukan dosa di malam hari, siangnya Allah bukakan pintu taubat untuk kita"

Apa lagi yang kita nak??
tak ke sayang Allah pada kita?? Cuma kita jek xtau mcm mn.. atas diri sendiri la, aku pun macam tu jugak..

kalau ada pandangan comment la sket kat page aku.. Mane tau pendapat korang lagi bernas dari aku, aku ni sape jek la..

1 ulasan:

RabiaTuL on May 10, 2010 at 8:14 AM said...

hehe.. tergelak aku bile baca part yg panggiln tu.. adeyh.. n nape comel sgt baby2 tu?????

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers