Friday, May 14, 2010

Norway




Assalamualaikum..
Aku ada terbaca sebuah artikal mengenai negara Norway yang mengharamkan iklan arak pada perlembagaannya..walaupun Norway jelas sekali tidak mengharamkan arak dinegaranya tapi dia tetap berkeras mengharamkan iklan-iklan arak dipromosikan.. Ini jelas menunjukan bahawa kerajaan Norway serius untuk tidak menggalakan minuman keras pada masyarakatnya..



Ni gambar pasukan bola sepak dari england yang menggelarkan pasukannya Everton fc yang main bola menentang pasukan dari negara Norway yang bernama SK Brann..

Haa entah mane dia buang logo arak tu aku tak tau.. Haahahaha.. siap kena tempah baru aku rase sebab nak lawan bola punya pasal, haaa ni baru gila bola, hahahahahaha.. Bagus-bagus sebab menghormati perundangan..

haaaa besar tak besar peranan undang-undang..


Ni la jersi yang sepatutnya dia pakai..

Persoalan demi persoalan timbul, mengapa kerajaanya buat macam tu?? sedangkan dengan cukai ikan itu juga kerajaan Norway dapat menjana pendapatan negaranya??
Norway dah la bukan negara islam dan tiada satu pun perundangan islam kat sana berbanding dengan negara kita yang mempunyai perundangan islam..
Fuuuuhhh malu la..

Negara kita dah la negara islam tapi macam tak ada ape-ape.. Bagi aku ni satu masalah serius kerana dalam diam negara kita dapat duet dari sumber yang haram.. lepas tu pulak wat pembangunan.. Haaaa tak takut ke kita dengan Allah?? ke kita dah hebat sangat??
patut la runtuh sini sana.. Kita patut fikirkan bersama.. Takkan nak tunggu jadi macam aceh baru nk sedar??

Dah la mcm tu, aku ada dapat plak info dari tok imam masjid kampung aku yang hari ini bertarikh 14/5/2010 ada satu konsert kat genting yang penyanyi tu pulak melambangkan atau mengimagekan muzik-muzik yang dia bawak sebagai lambang kepada sex, dadah dan benda-benda tak elok.. Fuhh kita negara islam bro yang populasi islamnya lebih dari 80%, takkan la tak malu..
Fuhh...

0 ulasan:

Sambil Baca Sambil Dengar.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails
 

Tinggalan nota dari zikrie Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers